Ne-am dorit ca la workshop-ul INFrame de anul acesta să avem o ședință foto-video în stil italian, în aer liber. Evenimentul a durat 2 zile și s-a desfășurat la studio-ul nostru din Cluj-Napoca (teorie și editare) și la Wild Hills (practică) . Diferit de workshop-ul Tell a Story de 4 zile unde fotografiem o nuntă regizată ca să putem spune o poveste completă, IN Frame este dedicat fotografilor și videografilor, unde punem mare accent pe realizarea tehnică corectă a imaginilor și pe crearea de portofoliu. Fiind un workshop de fotografie și videografie de nuntă, avem în fața camerei un cuplu (mire și mireasă). Împreună cu ei, dar și cu decorul realizat de furnizori de nuntă premium, realizăm imagini foto-video cât mai curate, mai frumoase și mai creative.
Dorim să le mulțumim și partenerilor noștri care au oferit și vouchere de reducere participanților.
Materialele finale de la workshop se pot vedea în rubrica de proiecte foto-video.
Workshop-ul IN Frame este realizat cu un număr restrâns de participanți pentru că îmi doresc foarte mult să acord atenție și feedback fiecăruia în parte. Este structurat în 3 părți și anume: teorie, practică și editare.
Teorie
Workshop-ul a început cu o parte consistentă de teorie unde am abordat toate detaliile tehnice necesare pentru fotografii corecte și plăcute, dar și aspecte ce ține limbajul audio-vizual pentru materialele video. Spun „consistentă” pentru că am sintetizat în cele 191 de slide-uri din prezentare cele mai importante aspecte de care trebuie să țină cont un fotograf și un videograf atunci când surprinde oameni în diverse contexte și cu diferite tipuri de lumină. Am discutat despre compoziția fotografică și planurile de încadrare care se folosesc în cinematografie, am abordat tipurile de linii din imagini, în special cele care conduc privirea spre subiectul principal, am punctat diferențele dintre compozițiile simetrice și cele asimetrice, am dat exemple de elemente care ajută la echilibrarea imagini, am discutat despre diferitele tipuri de scenarii folosite în clipurile video de nuntă și am aruncat o privire și peste psihologia culorilor.
În orice fotografie cu oameni, este foarte importantă lumină și mai ales direcția ei. Umbrele create pe un portret pot scoate subiectul în evidență și pot da volum, astfel încât senzația privitorului să fie una de armonie. Am exemplificat tipurile de iluminare pentru un portret și cum pot fi ele folosite atât cu lumină naturală cât și cu lumină artificială. Eu aloc destul de mult timp și discuțiilor despre background, care din păcate este trecut cu vederea de foarte mulți fotografi.
Toate aceste elemente despre compoziție și lumină dacă sunt în armonie și fotograful știe să jongleze cu ele, cu siguranță rezultatul va fi unul foarte plăcut, atât pentru miri cât și pentru privirile mai critice ale colegilor de breaslă. La fel și pe partea de video se aplică principiile din fotografie, iar în plus, videograful trebuie să acorde atenție muzicii, vocii, sunetelor și modului în care alege să înlănțuie cadrele.
Practică
Pentru practică a workshop-ului de fotografie și videografie de nuntă am gândit o sesiune cu un cuplu de modele de la RMM Models, Iunie și Alberto care au fost îmbrăcați în mire și mireasă. Ședința foto-video a fost formată din trei părți: ceremonie, ședință foto, dansul mirilor. Am dorit să le arăt cursanților cum lucrez eu pe teren în lumină naturală, dar și cu lumină controlată.
Am ales locația Wild Hills pentru că aduce puțin din atmosfera mediteraneană la noi la Cluj, iar proprietarii au fost foarte drăguți și ne-au pus la dispoziție toată logistica necesară. Totul a mers conform planului până în cel mai mic detaliu. Cristina Pop (wedding planner) s-a ocupat de crearea conceptului, de organizare pe teren și de papetărie, iar Diana de la fLOVErs ne-a ajutat cu florile și decorul. Iunie a purtat o rochie de la Salon Fya Oradea, iar Alberto a îmbrăcat un costum de la Artizan Suits. De partea de machiaj s-a ocupat Antonia Cojocariu.
Am început lejer cu mică sesiune în care am exemplificat anumite aspecte ce țin de compoziție și lumină. La partea de teorie le-am spus cursanților ce tehnici pot folosi pentru a încadra mirii în peisajul și atmosfera nunții, iar prin aceste exemple le-am arătat cum îmi caut eu unghiurile potrivite.
Fiind octombrie, trecerea de la lumina puternică de amiază la lumina de apus este foarte bruscă, iar în plus de asta, Golden Hour-ul ține foarte puțin. Cât timp fetele au finalizat decorul, eu am profitat de moment ca să ofer exemple de tehnici și echipamente, ca să le arăt cursanților cum pot obține fotografii frumoase chiar și în lumină dură. Am ales background-ul cu atenție, am folosit blendă pentru a reflecta lumina și am ales focalele potrivite pentru un astfel de scenariu. Mai mult, am făcut fotografii destul de simple și lejere, ca să ne acomodăm cu modelele.
Am trecut la fotografierea decorului unde Diana a făcut o treabă absolut spectaculoasă. Eu, ca fotograf, înțeleg foarte bine că pe lângă documentarea fotojurnalistică a nunții trebuie să pun accentul și pe detaliile de la eveniment. Dacă mirii doresc o anumită tematică și investesc în design-ul nunții lor, atunci toate acele elemente trebuie să se regăsească și în fotografii. Din acest motiv am fotografiat masa decorată și papetăria de la WhiteSand Boutique. În plus, aceste imagini ajută și furnizorii, colegii noștri din industria nunților, la promovarea produselor sau serviciilor lor.
Când lumina s-a mai domolit puțin și ne apropiam de Golden Hour, am trecut la fotografiile de ședință foto cu mirii. Aici am pus accentul pe posing și interacțiunea dintre ei, fără să ignorăm aspectele ce țin de background și de lumină. Ne-am jucat cu tot felul de accesorii, i-am inclus în decorul de nuntă și chiar am creat și un mic scenariu.
Apoi a urmat ceremonia unde am simulat câteva condiții de la o nuntă reală. Fetele cu decorul ne-au așezat scaunele și au făcut o mică arcadă, iar Florin Pop care este și MC la eveniment, a spus câteva cuvinte despre dragoste în limba italiană, ca să păstrăm tematica. După ce am eu o demonstrație despre ce fotografii sunt necesare și ce cadre video avem nevoie pentru a spune povestea, am repetat procesul pentru a filma și fotografia toți cursanții, care au fost pe rând și nuntași. Pentru a avea o atmosferă cât mai plăcută, Roland ne-a cântat câteva piese la saxofon!
Eu consider foarte important feedback-ul la cald, motiv pentru care i-am lăsat pe cursanți să fotografieze ca mai apoi să mă pot uita peste fotografiile lor.
Și pe principiul ”Ce nuntă e aia fără tort?” am avut și noi, nu unul, ci 3 torturi de la Nadiniere. Pe lângă faptul că am fotografiat și am filmat ”mirii” alături de ”nașii de ocazie” am și degustat candybar-ul.
În ultima parte, după ce a apus soarele, am făcut fotografii și materiale video cu lumină controlată. Pentru a simula dansul mirilor, atât Florin, cât și Roland ne-au cântat câteva piese live. Pentru această parte am folosit luminile Nanlite și Bitlighter. Pentru că este evident faptul că nu poți merge cu un arsenal foarte mare de lumină după tine la nuntă, am încercat mereu în explicațiile mele să le spun cursanților cum pot obține aceleași scheme de iluminare și la nuntă, folosindu-se spre exemplu de mașina de fum a DJ-ului sau a luminilor colorate de la scena artiștilor.
Editare
A doua zi de workshop de fotografie și videografie de nuntă a fost dedicată editării materialelor. Pe de o parte am discutat despre workflow și cum ne putem optimiza timpul pe care-l petrecem în fața computerului, iar pe de altă parte am discutat despre cromatica FilmLook.
Pentru mine este foarte important să fiu eficient atunci când prelucrez fotografiile. Îmi doresc să păstrez un anumit nivel calitate constant în tot ceea ce fac, dar vreau în același timp să predau imaginile clienților mei într-un timp cât mai scurt. Din acest motiv am pus mare accent la workshop pe organizarea fișierelor în computer și pe selecția și categorisirea fotografiilor în Lightroom. Chiar dacă eu am un proces complicat la prima vedere, m-am bucurat să văd că participanții au înțeles că o structură organizată reduce considerabil timpul de prelucrare a imaginilor.
A urmat partea de colorizare a imaginilor. Eu având un stil de editare curat și plăcut, dar în același timp care păstrează maniera FilmLook, am creat de la zero împreună cu participanții mai multe preseturi de culoare în Adobe Lightroom. Ne-am folosit exclusiv de fotografiile de la workshop și am exemplificat modul în care se poate adapta cromatica în funcție de context.
M-am bucurat să aflu din feedback-ul lor că la partea de editare au învățat o mulțime lucruri folositoare.
În loc de încheiere
Mă bucur tare mult că și acest workshop de fotografie și videografie de nuntă a fost unul reușit. Doresc să le mulțumesc participanților pentru că mi-au oferit încrederea lor, tuturor furnizorilor de nuntă pentru implicare și efort, modelelor noastre care au rezistat eroic în și nu în ultimul rând colegilor mei Răzvan, Andreea și Mihai pentru ajutor și documentare foto-video a workshop-ului.
Wedding Planner și concept: Cristina Pop
Decor, logistică și flori: fLOVErs
Candybar și tort: Nadiniere
Ceremonie: Florin Pop
Pentru mai multe detalii despre acest workshop, puteți accesa pagina de prezentare.