Tell a Story Conference este primul și singurul eveniment din România dedicat fotografiei în stil FilmLook. La cea de-a doua ediție, care a avut loc în 4-5 aprilie 2023 la Clujana Festa, ne-am dorit să punem accentul pe informație relevantă și pe închegarea comunității fotografilor. Evenimentul a adus în fața publicului 20 de speakeri, ce au venit cu sfaturi care de care mai interesante fiindcă, așa cum spunea și Julius Paul, organizatorul evenimentului, „creștem împreună prin ajutor reciproc”. Pentru noi a fost o deosebită onoare să fim alături de atât de mulți oameni faini și să susținem acest eveniment cu casa închisă. În total au fost prezente 170 de persoane.
În urma ediției din 2022 care a adunat peste 80 de participanți, am decis să venim cu unele noutăți și îmbunătățiri în urma feedback-ului anonim. Astfel, anul acesta conferința durat două zile și am gândit o structură a programului identică în cele 2 zile, unde fiecare speaker a primit indicații foarte clare despre subiectul pe care urmează să-l abordeze, pentru ca fiecare participant să primescă informații despre toate aspectele care țin de nuntă. Practic, prin participarea la conferință, fotografii au primit Tips & Tricks despre: posing, lumină, editare cromatică, retouch profesional, construcția poveștii de nuntă din imagini, interacțiunea cu mirii, promovarea în social media, branding, copywriting, colaborarea cu editor, relevanța concursurilor de fotografie, business, contracte și multe altele.
Locația și organizarea
La această ediție ne-am dorit ca evenimenult să se desfășoare pe parcursul a două zile, pentru a fi timp suficient pentru prezentări și pentru socializare. Astfel, prezentările a fost împărțite pe 4 categorii: inspirație (50 minute), sfaturi (20 minute), practică (50 minute) și Q&A (90 de minute). Pe lângă asta, în context de branding Tell a Story, toți participanții au primit un goodie pack cu agendă, pix, brățări, cană personalizată și vouchere de reduceri din partea sponsorilor. Am gândit amplasamentul sălii, adică mesele și scaunele, într-o manieră simplă pentru ca atât participanții cât și speakerii să fie mai aproape unii de ceilalți. Din acest motiv am mers pe o atmosferă degajată, cu mese rotunde și scenă luminoasă. Designer-ul Robo Herineanu a realizat toată partea de grafică care a fost printată pentru a completa frumos conceptul conferinței.
În deschidere, Julius Paul (organizatorul principal) a ținut o prezentare în care a vorbit despre conceptul Tell a Story, istoria proiectului și perspectivele de viitor. În același timp, a pus accentul pe importanța comunității și cum acest gen de întâlniri ajută fotografii să evolueze pe plan profesional.
Cei 20 de speakeri au fost aleși cu grijă pentru a oferi informații cu adevărat relevante despre fotografia de nuntă, dar și despre alte domenii conexe, care pot fi de folos participanților la conferință. Desigur, informațiile au fost multe, așa că nu le-am putut integra pe toate în acest text, însă am făcut un rezumat, ca să vă faceți o idee despre ce s-a discutat și să vă convingeți că nu trebuie să ratați șansa să participați la ediția viitoare.
Dragoș Ludușan (BeLight) – Inspirație
Dragoș Ludușan de la BeLight a fost prezent și la prima ediție a conferinței, iar anul acesta a abordat un subiect important, fără de care fotografiile nu ar fi cu adevărat reușite. Acesta a vorbit despre conexiunea dintre fotograf și subiect, despre poveștile oamenilor și poveștile din spatele fotografiilor.
„Instagram, TikTok, Onlyfans – aici este o lume în care aparențele contează. Nu mai contează dacă un moment este real sau nu, dacă cererea în căsătorie a fost reală sau nu. Nu mai contează dacă ea a plâns în ziua nunții sau nu. Ce contează e că ai o fotografie în portofoliul tău. Din păcate, asta facem noi – ne folosim de cuplurile pe care le fotografiem pentru a obține acel jpg de care avem noi nevoie. Dar ar trebui să ne întoarcem la valorile de bază, valori pe care le apreciem în ceilalți: compasiune, dragostea de aproape. Pentru mine fotografia este despre viață, despre viața reală, despre conexiunea dintre noi”, a spus Dragoș Ludușan.
Coffy Mag – Cafea (sponsor)
Colegul videograf Gabriel Dicu a acceptat invitația noastră de a fi partener la eveniment cu barul de cafea. Lucrând în aceeași breaslă cu noi, înțelege foarte bine cât de importantă este cafeaua bună pentru noi, așa că ne-a pus la dispoziție 6 aparate de espresso cu capsule, lapte, pahare și zahăr. Ca să eliminăm timpul de așteptare din pauze, am grupat cele 6 aparate în 3 locuri diferite, pentru că toată lumea să aibă acces. Ca fapt divers, în cele 2 zile s-au consumat aproximativ 700 de cafele.
Bianca și Sergiu (Silhouettes) – Inspirație
Bianca și Sergiu de la Silhouettes au discutat despre interacțiunea cu mirii înaintea evenimentului, în timpul acestuia și post eveniment, oferind exemple personale întâlnite în cele peste 100 de nunți pe care le-au fotografiat, dar și detalii logistice și sfaturi.
„După aceste 100 de nunți pe care le-am fotografiat, am ajuns la concluzia că modul în care te raportezi la miri este cel puțin la fel de important ca materialul pe care îl predai la final. Dacă interacțiunea e super și le-ai fost prieten, confident, umărul pe care să plângă, aceștia te vor recomanda tuturor. De asemenea, poate și cea mai banală fotografie, pentru ei va fi extraordinară. Fii cât mai prietenos. Pentru mireasă, organizarea nunții e și frumoasă și stresantă. Atunci are nevoie de oameni care să o asculte, care să fie calzi, cu care să poată discuta orice. De asemenea, fii cât mai prompt. Oamenii vor aprecia dacă le răspunzi cât mai repede. Scrie-le pe whatsapp. E mai personal. De asemenea, nu îți fie frică să dai sfaturi gratuite. Nu doar în materie de fotografie, ci și sfaturi și recomandări despre alți furnizori. Vei face un bine, iar acest bine se va întoarce la tine. Contează să le dai sfaturi, să fii acolo un om care se implică mai mult decât e nevoie și vor aprecia. Apoi recomandările vor curge”, au explicat Bianca și Sergiu.
Moselle Brest – Strap-uri de piele (sponsor)
Mirela și Paul Magda sunt alături de noi încă de la începutul proiectului Tell a Story. Ei ne furnizează strap-urile de piele de care avem atât de mare nevoie la evenimente. Fiind produse premium, au fost gândite pentru a fi rezistente și confortabile, chiar dacă sunt folosite ore în șir. Julius Paul, fiind un perfecționist, a creat în 2019 un model de strap după nevoile lui. În timp, colegii fotografi s-au arătat interesați de acest produs, motiv pentru care partenerii noștri au început să-l producă în serie. Lansarea lui a avut loc o dată cu conferința noastră.
Iulia Greab – Cum să faci reclame eficiente pe Facebook – Sfaturi
Într-o lume în care promovarea în social media este mai mult decât necesară și în care algoritmii nu mai sunt prietenii noștri, de multe ori este nevoie să apelăm la reclame plătite, sau ads, cum li se mai spune. Din acest motiv, Iulia Greab a oferit sfaturi despre acest tip de promovare, spunând că reclamele trebuie făcute în momentul în care pagina nu mai crește organic, când e nevoie de o bază de date mai mare, când fotograful își dorește mai mulți clienți și mai multă vizibilitate și, evident, când există un buget pentru așa ceva.
„Potențialii voștri clienți caută pe platformele sociale cum să își găsească ori un fotograf ori un videograf pentru cele mai importante evenimente din viața lor. Social Media este o modalitate excelentă ca voi să vă prezentați lucrările și să vă arătați portofoliul într-un mod cât mai util, cât mai rapid și să ajungeți foarte ușor la publicul țintă. De asemenea, este o unealtă utilă pentru partea de networking, fie că vreți să faceți colaborări cu alți fotografi, fie că vreți să vă arătați lucrările, prin reclame puteți ajunge cu ușurință la un public nou. Când vreți să vă promovați, indiferent că aveți o strategie pentru partea organică, fie că vreți să faceți reclame, trebuie să știți unde vă găsiți potențialii voștri clienți”, a zis Iulia Greab.
Photosetup – Echipamente foto-video (sponsor)
Photosetup este unul dintre furnizorii noștri de echipamente foto-video. Multe dintre dotările studio-ului nostru au fost achiziționate de la Photosetup, iar de fiecare dată când apar noutăți, Valeria Galea ni le trimite la teste. Multe dintre review-urile la produse, realizate de Julius Paul pe contul lui de YouTube, au fost posibile datorită acestui parteneriat. Și la conferință, ei ne-au adus echipamente pentru a putea fi testate live de către participanți. Pe grupul de Facebook cu toți cei înscriși, am pus postări în care i-am întrebat pe fotografi despre echipamentele pe care le preferă, iar cei la de la Photosetup au ținut cont de sugestii. În plus, ne-au pus la dispoziție luminile de studio pentru sesiunile practice realizate de Alin Panaite și Marian Sterea.
Cristina Pop – Cum să spui povești pe Instagram – Sfaturi
Oamenii dintotdeauna au fost atrași de povești, motiv pentru care storytelling-ul este necesar când vine vorba de postările pe social media. Cristina Pop a oferit participanților Tell a Story tips and tricks despre cum să facă o poveste bună pe Instagram, oferind top 3 elemente ale unei povești bune: Introducere, Body și Call to Action.
„Mireasa va urmări creatorul care emană încredere. Clientul stă pe Social Media ca să comunice, să vadă ce fac apropiații. Stau pentru poveste. De aceea va alege creatorul de conținut care spune povești. Social Media înseamnă socializare, dar creăm atât de mult conținut și investim atât de mult timp ca să vindem. Ca să atragem clienți”, a spus Cristina Pop.
Digital Art Studio (Album Express) – printuri (sponsor)
Julius Paul colaborează de mai bine de 10 ani cu Digital Art Studio de la Craiova. Pentru că mereu ne-au furnizat produse de calitate, rezistente în timp și apreciate de clienți, au fost prima noastră opțiune în manieră de printuri și pentru Tell a Story. Daniel și Mihaela Popescu au acceptat cu drag acest parteneriat și au depus mari eforturi pentru a realiza absolut toate materialele printate de la eveniment (banner scenă, agende, pixuri, goodie pack-uri, cutiile cadou pentru speakeri, diplomele, spider-ul, stickere, etc). Le suntem foarte recunoscători pentru produsele realizate care sunt extrem de importante pentru brand-ul Tell a Story. Unul dintre participanți chiar ne-a spus că nu a mai primit atât de multe produse printate și personalizate la nicio conferință la care a mai fost.
Mihai Roman – Cum să devii viral pe Tik Tok? – Sfaturi
Dăm de influenceri la tot pasul și ce putem să observăm este că aceștia reușesc să vândă, datorită numărului mare de urmăritori. Și, atunci, inevitabil, nu putem să nu ne întrebăm: cum aș putea să devin viral pe Tik Tok? Desigur, cu gândul de a ne vinde mai bine serviciile. Însă ce trebuie să facem concret? Mihai Roman, fotograf de nuntă și influencer pe Tik Tok, a vorbit despre cum funcționează Tik Tok, care sunt avantajele, ce înseamnă viralizarea și multe altele.
„E multă muncă, dar vin și clienți. De ce Tik Tok? Fiindcă acolo crești mai ușor și redirecționezi urmăritori către alte platforme, precum Instagram sau Facebook. Trebuie doar să ai o aparatură minimă și câteva abilități. Recomand să vă luați un stabilizator și un microfon, să învățați un program de editare și, dacă puteți, să găsiți un asistent care să vă filmeze. Apoi trebuie să alegeți un conținut care să vă reprezinte și să postați o dată pe zi. Cel mai mare dezavantaj este acela că pierdem extrem de mult timp. Și, din păcate, chiar dacă încercăm să fim foarte nișați, la pachet cu această audiență vin și alte persoane care nu sunt de interes pentru noi. Persoane care în permanență vor da cu hate, vor înjura”, a explicat Mihai Roman.
West Buy – Echipamente foto-video (sponsori)
West Buy este unul dintre furnizorii noștri de echipamente foto-video care prin Jean Blagoi au dat curs tuturor invitațiilor noastre la evenimente. Ei sunt prezenți constant la workshop-urile de fotografie de nuntă Tell a Story unde pus la dispoziția participanților lumini Nanlite și accesorii diverse. Nici la conferință nu au făcut excepție, iar colegii au apreciat diversitatea lor de produse. În plus, echipamentele pentru lumina de la scenă, de la photobooth și o parte de la sesiunile practice, au fost aduse tot de către ei. Le mulțumim pentru că sunt mereu alături de noi și cred în proiectul Tell a Story.
Robert Herineanu – Cum să-ți construiești un brand – Sfaturi
Cuvântul „brand” este tot mai des întâlnit când vine vorba de promovarea noastră. Brandul este, de fapt, identitatea pe care ne-am creat-o pentru publicul larg. Robert Herineanu a explicat ce este un brand, ce nu este, despre diferența dintre logo și identitate vizuală, dar ne-a spus și de ce este bine să lucrezi cu un graphic designer bun.
„În societatea de azi brandul este important deoarece sunt prea multe decizii de luat într-un timp scurt. De asemenea, cele mai multe branduri oferă aproximativ același lucru (calitate și beneficii), însă brandurile unice și diferite atrag atenția consumatorilor, iar un brand care are încrederea audienței este un brand câștigător”, a zis Robert Herineanu.
Gabriela Popescu – makeup (sponsor)
Cu Gabriela Popescu avem o colaborare de lungă durată pentru makeup la multe dintre proiectele de la studio. Din acest motiv am colaborat tot cu ea pentru a machia doamnele și domnișoarele care au vorbit pe scenă și colegele din echipă noastră.
Bianca Tămaș – colaborarea cu un copywriter – Sfaturi
Poveștile din spatele fotografiilor trebuie să se regăsească și în descrieri, iar cunoștințele pe care le acumulăm de-a lungul timpului pot fi redate pe site-ul nostru, însă dacă nu avem talent la scris, ar fi de preferat să apelăm la un copywriter. Bianca Tămaș a vorbit despre poveștile din spatele fotografiilor, despre ce înseamnă un text scris ținând cont de cerințele SEO, dar și de ce să apelăm la un copywriter în loc să folosim Chat GPT.
„Pe social media, omul este atras de ce este frumos. Și fotografiile voastre sunt frumoase, atrag atenția, dar odată ce omul s-a oprit, ar vrea mai mult. Nu este suficientă doar imaginea, au nevoie de mai multe detalii pentru a înțelege cu adevărat. Iar copywriterul știe cum să spună povestea din spatele fotografiei, astfel încât să atragă și mai mult privitorul sau potențialul client”, a spus Bianca Tămaș.
Alin Panaite – Creativitatea în fotografie – Practică
Alin Panaite a discutat despre creativitate și cum ne putem juca cu lumina, despre diferențele dintre fotografia de studio și cea din exterior și a realizat și un workshop în care ne-a arătat live cum putem să creăm fotografii spectaculoase dacă suntem atenți la lumină.
„Când fotografiezi în afara studioului e ca și când fotografiezi într-un studio în care nu poți controla lumina”, a zis Alin Panaite.
Artizan Suits – costume la comandă (sponsor)
Dan Rusan de la Artizan este furnizorul nostru de ținute elegante pentru evenimente. Costumele pe care le-au purtat Julius Paul și Răzvan Drecșan sunt realizate la comandă de către ei.
Julius Paul – Editare de preseturi în Lightroom – Practică
Fiindcă întregul nostru eveniment s-a concentrat pe fotografia în stil film lock, Julius Paul, organizatorul nostru preferat, a susținut un workshop despre editarea de preseturi în Lightroom pentru acest stil de fotografie.
„Știi că ai făcut o treabă bună în momentul în care poți să dai un finish unei fotografii și aceasta arată bine fără să faci foarte multe artificii”, a spus Paul.
MojoBooth – photobooth (sponsor)
Cei de la Mojo au adus o cabină photobooth pentru ca participanții să-și poată realiza fotografii de grup. Ca background am folosit ilustrația realizată de colegul nostru Robert Herineanu, iar lumina a fost oferită de WestBuy. De asemenea, grafica de pe fotografiile printate a fost în concordanță cu branding-ul.
Tache Vladimir și Andrei Ursachi – Business în fotografie – Q&A
Prima zi a conferinței Tell a Story s-a încheiat cu Tache Vladimir și Andrei Ursachi, care ne-au vorbit despre cum să îmbinăm businessul cu plăcerea când vine vorba de fotografie, despre administrarea unui business, despre concurență, despre prețuri, marketing, vânzări, despre cum să ne gestionăm cât mai eficient timpul, dar și despre ce înseamnă a fi un lider și a avea grijă de oameni.
„În momentul în care ești freelancer, doar îți cumperi un job mai bine plătit, care vine cu responsabilități mai mari decât dacă ai fi angajat. Dacă ești angajat mergi la muncă, faci treaba, iei salariul, faci performanță și asta e responsabilitatea ta. În momentul în care ești freelancer ai și responsabilitățile unui angajat, dar și cele de antreprenoriat, de deținător de business. Ai responsabilități financiare și legale pe care nu le aveai când erai un simplu angajat. De aici trebuie să învățăm că partea de business este foarte importantă și nu putem face totul numai noi, dacă vrem să avem un business. Trebuie să facem o strategie clară de creștere a acelui business de la an la an”, au transmis Tache Vladimir și Andrei Ursachi.
Party – The Trubadurs
La finalul primei zile am făcut o petrecere cu muzică live. Trupa Trubadurs a încins atmosfera, iar atât participanții cât și echipa s-au distrat de minune. A fost un mod fantastic de a încheia o zi plină.
Dorin Catrinescu (ID-Brothers) – Inspirație
Fotografii profesioniști, după mii de cadre făcute, știu că la o nuntă fotografiile nu sunt făcute aleator, motiv pentru care trebuie să existe o structură. Astfel, cea de-a doua zi a conferinței Tell a Story a debutat cu Dorin Catrinescu, care ne-a trecut prin structura istoriei moderne de nuntă, ne-a vorbit despre fotografie și aparatură.
„Structura fotografiilor de nuntă este asemenea unei povești. Are o introducere captivantă (prolog), conținut și se încheie cu o rezoluție satisfăcătoare”, a spus Dorin Catrinescu.
USB Love Box – (sponsor)
Raul Achim de la USB Love a adus o mulțime de produse personalizate pentru a fi văzute live de către participanți. Ei oferă o mare diversitate de produse pentru livrarea fotografiilor către clienți.
Nina & Derek – Inspirație
Nina și Derek au venit tocmai din Polonia pentru a ne povesti despre experiența lor ca fotografi de nuntă și pentru ca noi să vedem asemănările și deosebirile dintre noi și cei din alte țări. Cei doi au vorbit despre drumul pe care l-au parcurs în cei șapte ani de când sunt fotografi de nuntă, despre problemele pe care le-au întâmpinat de-a lungul timpului, despre cum au lucrat împreună și cum au învățat să facă fotografie.
„Poți face un business din asta chiar dacă nu simți. Poți face reportaje grozave, poate fi un side job excelent. Dar pentru noi nu a putut fi un side job pentru că punem atât de mult sentiment și este despre noi în atât de multe feluri. Poate suntem romantici incurabili, dar credem că sunt mulți oameni ca noi. Lumea e mică și cred că am găsit mulți alții care simt la fel”, au povestit Nina și Derek.
Panasonic – echipamente foto-video (sponsor)
Cristian Pascu și Andrei Negoiescu de la Panasonic România au adus camere și obiective pentru a fi testate de către participanți.
Florin Ștefan – importanța concursurilor de fotografie – Sfaturi
Cu siguranță, de-a lungul timpului, ai văzut diverse concursuri de fotografie și te-ai gândit dacă să participi sau nu. Poate ți-a fost teamă de feedback, poate nu ți s-au părut importante, poate ai participat și ai câștigat. Sau nu. Cert este că și concursurile au beneficiile lor pentru fotografi, iar Florin Ștefan a stat de vorbă cu participanții exact despre asta, dar și despre mituri în legătură cu concursurile, a oferit sfaturi și ne-a ajutat să înțelegem că unul dintre cele mai importante beneficii pe care le aduc concursurile sunt marketing online și notorietate în rândul comunității de fotografi.
„Pentru mine a fost despre progres. Cu toții am fost închiși în casă în urmă cu 3 ani de zile și ne-am gândit ce putem face să ne dezvoltăm. Eu am documentat situația timp de 2 luni și m-am forțat să folosesc un obiectiv de 35 mm. Așa mă pregătesc eu pentru anumite situații, forțându-mă să folosesc o singură lentilă. Încerc să îmi pun singur dificultăți în diferite situații, ca să pot face progrese”, a povestit Florin Ștefan.
Din punctul său de vedere, concursurile au întocmai acest rol: de a-i ajuta pe fotografi să progreseze, să-și depășească limitele.
Sony – echipamente foto-video (sponsor)
Mircea Stoicescu și Teodor Dreptu de la Sony România sunt partenerii noștri de mult timp. Ei au adus camere și obiective pentru a fi testate de către participanți, iar echipa video care a documentat evenimentul a folosit echipamente furnizate de către ei. Multe dintre camerele și obiectivele Sony la care Julius Paul a făcut review-uri pe canalul lui de YouTube au fost oferite de Sony România.
Anna Balan – Cum să o iei de la zero într-o altă țară – Sfaturi
Anna Balan a impresionat prin povestea ei, prin modul în care fotografia a ajutat-o să o ia de la zero într-o altă țară, chiar când credea că nu mai există speranță. Povestea ei a fost una inspirațională, despre curaj, despre cum poți profita de oportunități și despre cum nu ai nevoie să știi o limbă străină pentru a face fotografii excepționale.
„În urmă cu un an a început războiul din Ucraina și în prima zi am decis să mă mut pentru că în Odessa am auzit explozii și am decis că nu pot să stau într-un loc unde sunt explozii, așa că m-am mutat în Republica Moldova. Acolo, însă, nu am găsit unde să locuiesc, așa că am mers la Iași. După o lună în Iași am început să-mi caut de lucru și am fost contactată de un fotograf cunoscut de acolo. Nu știam limba engleză deloc, dar mi s-a oferit o șansă. Ceva vreme mai târziu, am fotografiat prima mea nuntă, la Cluj, alături de un alt fotograf. Apoi a venit încă o nuntă și încă una. Odată ce am început să postez fotografiile pe Instagram, au început să apară comenzi pentru nunți și am ajuns să fotografiez nunți atât în România, cât și în alte țări din Europa. Am observat că în România este alt stil la nunți, dar am rămas pe stilul meu”, a povestit Anna Balan.
Pe lângă nunți, Anna a deschis și un studio în Iași, în care a venit cu un suflu nou, cu o perspectivă nouă, studio pe care a decis să îl păstreze, chiar dacă acum are tot mai mulți clienți.
White Pipe – (sponsor)
Cei de la White Pipe sunt un start up din Cluj-Napoca care oferă o soluție IT pentru management în afacerile fotografilor și nu numai.
Cristina Cotoi – Colaborarea cu un wedding planner – Sfaturi
De-a lungul celor două zile am aflat multe modalități prin care să ajungem la potențiali clienți: prin reclame plătite, prin crearea de conținut de calitate, prin recomandări. Cristina Cotoi a venit cu o nouă perspectivă: cea de colaborare cu un wedding planner. Astfel, a explicat ce face un wedding planner, de ce este important la o nuntă și cum poate ajunge un fotograf să colaboreze cu unul, prezentarea profesionistă în mediul online fiind primul pas.
„Cele mai importante lucruri în colaborarea cu un wedding planner sunt încrederea, onestitatea și transparența”, a spus Cristina Cotoi.
Socializare
Unul dintre aspectele importante ale acestei conferințe este socializarea și networking-ul. Punem mare accent pe această interacțiune între colegi pentru că prieteniile și colaborările sunt importante pentru evoluția noastră. Le-am oferit participanților cadrul potrivit pentru a testa echipamente și a schimba impresii.
Răzvan Drecșan – Colaborarea cu un editor – Sfaturi
Cu toate că majoritatea fotografilor preferă să-și editeze singuri fotografiile, ideea colaborării cu un editor, pentru a ușura volumul de muncă, a început să fie tot mai prezentă în comunitatea fotografilor de nuntă. Răzvan Drecșan, care este un editor full time, a explicat despre colaborarea dintre cele două părți, despre beneficii, dar și despre lucrurile la care trebuie să fim atenți și cum lucrează un editor.
„Până să începeți să căutați un om pe care să-l angajați, trebuie să vă dați seama de ce aveți nevoie de el, ce așteptări aveți și ce sunteți dispuși să-i oferiți”, a spus Răzvan Drecșan.
Shop-ul Tell a Story
Am creat o serie de produse personalizate marca Tell a Story. Împreună cu Robert Herineanu am realizat ilustrații sugestive care reprezintă meseria de fotograf și le-am printat pe căni, tricouri și hanorace. Pe lângă asta am creat și căni ceramice handmade. La conferință participanții au putut vedea live toate produsele noastre. Puteți vedea toată gama pe site: www.tellastory.ro
Julius Paul – Cum să schimbi stilul de editare – Sfaturi
Ni s-a întâmplat tuturor, de-a lungul carierei, să simțim nevoia să schimbăm stilul de editare, din diverse motive. Fie că am evoluat sau fie că am simțit nevoia unei schimbări. Julius Paul a vorbit despre trecerea de la un stil de editare la altul, despre tehnică, viziune, adaptare, atenție la detalii și contanță.
„Trebuie să menținem același stil minim de la un an la altul. Fiindcă dacă pe noi ne contractează un client pentru un anumit stil și apoi când primește fotografiile vede că este unul complet diferit, nu este în regulă. Totuși, trebuie să fim deschiși spre evoluție și să nu stagnăm cu stilul. Dacă vrei să schimbi stilul trebuie să o faci treptat. Mai întâi oferi câteva fotografii editate diferit, pe lângă cele editate în stilul portofoliului tău, iar apoi ceri feedback de la clienți. Dacă se arată încântați de noul stil, poți merge mai departe.”, a spus Julius Paul.
Marian Sterea – Workshop de posing – Practică
Cu siguranță cu toții am auzit de nenumărate ori întrebarea: „dar cu mâinile ce fac?” și a fost nevoie să le spunem mirilor… ce să facă cu mâinile. Din acest motiv, Marian Sterea ne-a povestit despre posing și a susținut un workshop care să ne dea câteva idei pentru următoarele portrete de nuntă.
„E mai importantă atitudinea și lumina decât setările, perspectiva și unghiul. Mi se pare simplu când fac fotografii, deoarece pentru mine, camera foto este extensia imaginației mele. Nu există rețete. Există doar stiluri și feluri în care abordezi fotografia”, a explicat Marian Sterea.
Adina Cuc – Retouch de fotografii în Adobe Photoshop – Practică
Fiindcă de multe ori ne dorim ca fotografiile noastre să tindă spre perfecțiune, este uneori nevoie să facem puțin retouch în Photoshop. Din acest motiv, Adina Cuc ne-a demonstrat live cum să folosim Photoshopul pentru a ne arăta cum să facem retouch de piele.
Cu toate că Adina Cuc folosește de obicei aceste skilluri pentru fotografia de maternitate, ne-a arătat cum putem să ne folosim de ele și în fotografia de nuntă.
Cutie cadou pentru speakeri
Ne-am dorit să oferim un mic cadou celor care au urcat și scenă și au împărtășit din experiența lor. Așa că împreună cu echipa și cu ajutorul celor de la Digital Art Studio am creat o cutie care conține: Mesaj de mulțumire, diplomă, agendă, pix, coastere, cafea Kune (Meron) și cană de ceramică handmade.
Ana Maria Udriște – Firmă și contract – Q&A
Cu siguranță cea mai interactivă discuție a fost cea cu Ana Maria Udriște, fondator Avocatoo, deoarece mulți dintre participanți au avut nelămuriri cu privire la tot ce ține de legalitatea felului în care își prestează serviciile.
Astfel, Ana Maria a vorbit despre alegerea unei forme juridice și ce taxe trebuie plătite pentru fiecare, despre ce înseamnă un contract, despre drepturile de autor, dar și despre cui aparține o fotografie.
„Da, chiar și atunci când faci o pozică, drepturile de autor sunt ale tale. Nu ale subiectului”, a explicat Ana Maria Udriște.
De asemenea, fondatoarea Avocatoo ne-a sfătuit să ținem la copyrightul nostru, să facem contractele cât mai detaliate, să cerem bani în avans și multe altele.
Echipa de organizare și documentare
Proiectul Tell a Story are o echipă puternică în spate fără de care conferința nu ar fi fost posibilă. Toți colegii s-au implicat activ în organizare și și-au adus contribuția atât prin munca fizică de pe teren, cât și pe partea de branding și idei. Organizarea conferinței a durat 6 luni, timp în care am construit totul de la zero. Am stabilit structura evenimentului, am ales subiectele, am contactat persoanele potrivite pentru a fi speakeri, am ales locația și furnizorii și am realizat toată partea de imagine.
Echipa de organizare: Julius Paul (organizator principal și gazda evenimentului), Cristina Cotoi (event manager), Robert Herineanu (graphic designer), Vicențiu Stupar (PR), Bianca Tămaș (copywriter), Mariana Dumitru (customer service), Cătălina Cotoc (social media manager).
Echipa de fotografi: Călin Curticăpian, Paul Sandor
Echipa de videografi: Andrei Vrășmaș, Bogdan Labiș, Daniel Vasilca, Raul Aluaș, Adrian Barna
Echipa Tehnică: Răzvan Drecșan, Sebastian Ciho
Asta a fost pe scurt povestea celei de a doua ediție a conferineței Tell a Story. Vă mulțumim pentru că ați citit articolul și vă așteptăm cu drag la următoarea ediție.
Pentru mai multe detalii despre acest eveniment, puteți accesa pagina de prezentare.