Ne-am simțit foarte bine la Narrative alături de toți oamenii faini care s-au implicat în organizarea acestei ședințe foto stilizată de nuntă. Îmi place să organizez astfel de evenimente pentru a oferi inspirație viitorilor miri și sunt tare încântat de rezultatul fotografic.
De fapt, pe lângă ședința foto am avut și un mini-workshop IN Frame de fotografie de nuntă de o zi pentru că mi-am dorit să împărtășesc din cunoștințele mele și colegilor.
Povestea e puțin mai lungă, dar v-o spun pe scurt pentru că este interesant cum s-au aliniat planetele de data aceasta. Elena, o cunoscută artistă florist din Cluj-Napoca a organizat un workshop de decorațiuni florale de nuntă la Narrative. Pentru că a făcut un super decor, era și păcat să nu realizăm fotografii frumoase într-un astfel de context. Așa că am găsit un „mire” și o „mireasă”, rochie, costum și alte elemente necesare pentru nuntă și am fotografiat o zi întreagă, atât cu lumină naturală, cât și cu lumină controlată.
Workshop-ul IN Frame este realizat cu un număr restrâns de participanți pentru că îmi doresc foarte mult să acord atenție și feedback fiecăruia în parte. Este structurat în 3 părți și anume: teorie, practică și editare.
Teorie
Workshop-ul a început cu o parte de teorie unde am abordat toate detaliile tehnice necesare pentru fotografii corecte și plăcute vizual. În același timp „mireasă” noastră a fost machiată și aranjată pentru partea de ședință foto. Am discutat despre compoziția fotografică și planurile de încadrare care se folosesc în cinematografie, am abordat tipurile de linii din imagini, în special cele care conduc privirea spre subiectul principal, am punctat diferențele dintre compozițiile simetrice și cele asimetrice și am dat exemple de elemente care ajută la echilibrarea imagini.
În orice fotografie cu oameni, este foarte importantă lumină și mai ales direcția ei. Umbrele create pe un portret pot scoate subiectul în evidență și pot da volum, astfel încât senzația privitorului să fie una de armonie. Am exemplificat tipurile de iluminare pentru un portret și cum pot fi ele folosite atât cu lumină naturală cât și cu lumină artificială. Eu aloc destul de mult timp și discuțiilor despre background, care din păcate este trecut cu vederea de foarte mulți fotografi.
Practică – Lumină naturală
Pentru practică am gândit o ședință foto cu un cuplu de modele, Alexandra și Alexandru care au fost îmbrăcați în mire și mireasă. Ședința foto a fost formată din două părți: lumină naturală și lumină controlată.
Am început prin fotografierea decorului unde am pus în aplicare lucrurile discutate la teorie și anume compoziții simetrice și asimetrice, linii și perspective și planurile de încadrare.
Am trecut apoi la fotografierea modelelor. Alexandra a purtat o rochie de la Patricia Bride, iar Alexandru a îmbrăcat un costum de la Artizan – Custom Made Suits.
Am fotografiat cu modele în diverse colțuri fotogenice, având grijă să punem accentul atât pe interacțiunea dintre ei, cât și pe poziționarea loc în decor. Am exemplificat care sunt cele mai important cadre la o astfel de ședință și am dat posibilitatea tuturor participanților de a fotografia pentru portofoliul lor. Chiar dacă ne-am concentrat pe lumina naturală, am adăugat la unele cadre o sursă de lumină artificială pentru a exemplifica mai bine direcția luminii.
Chiar dacă de dimineață a fost destul de frig, după-masă a ieșit soarele așa că am făcut câteva fotografii și outdoor unde am pus accentul pe lucrul cu blenda de reflexie.
Practică – Lumină artificială
A doua parte a ședinței foto a fost după ce s-a înserat pentru că am dorit să ne jucăm creativ cu lumina. Prietenul meu Jean de la WestBuy ne-a adus o mulțime de lumini Nanlite pentru a le testa și a ne juca cu ele. Mirii și-au schimbat ținutele pentru a diversifica puțin fotografiile.
Am început prin a fotografia decorul, de data aceasta cu lumină artificială pentru a le arăta cursanților cum putem scoate în evidență detaliile de la nuntă. Apoi am introdus în cadru și cuplul nostru, iar pentru iluminarea lor am folosit lămpi cu diferite temperaturi de culoare, dar și mai mulți modificatori. Pentru un plus de creativitate ne-am jucat cu lumini RGB tot de la Nanlite și cu o mașină de fum.
Pentru că este evident faptul că nu poți merge cu un arsenal foarte mare de lumină după tine la nuntă, am încercat mereu în explicațiile mele să le spun cursanților cum pot obține aceleași scheme de iluminare și la nuntă, folosindu-se spre exemplu de mașina de fum a DJ-ului sau a luminilor colorate de la scena artiștilor.
Eu consider foarte important feedback-ul la cald, motiv pentru care i-am lăsat pe cursanți să fotografieze ca mai apoi să mă pot uita peste fotografiile lor.
Editare
După terminarea ședinței foto am luat cina împreună și am discutat despre editare. Pe de o parte am discutat despre workflow și cum ne putem optimiza timpul pe care-l petrecem în fața computerului, iar pe de altă parte am abordat cromatica FilmLook.
Timpul a fost destul de scurt pentru a intra foarte mult în detalii, însă am reușit să edităm câteva imagini pentru a înțelege mai bine care viziunea mea când vine vorba de cromatică.
În loc de încheiere
Mă bucur tare mult că și acest eveniment a fost unul reușit. Doresc să le mulțumesc participanților pentru că mi-au oferit încrederea lor, tuturor furnizorilor de nuntă pentru implicare și efort, modelelor noastre care au rezistat eroic și nu în ultimul rând colegilor mei Răzvan, și Mircea pentru ajutor și documentare foto-video a workshop-ului.
Puteți vedea materialul de making of pe YouTube:
Pentru mai multe detalii despre acest workshop, puteți accesa pagina de prezentare.